Kraj ipak nije kraj

1. NEDJELJA DOŠAŠĆA

(A-2013)

         S najpoznatijom adventskom pjesmom ‘Padaj s neba roso sveta – koja se na neki način može smatrati i himnom adventskog vremena – započeli smo ovu sv. misu na 1. adventsku nedjelju. Tako smo ujedno započeli novu crkvenu liturgijsku godinu. U našoj je ljudskoj naravi da nam očekivanje ‘novog’ uvijek budi neke nove nade pa i nove snage, a onda i tiho ili glasno smišljamo i nove planove za naš daljnji život. A biblijska čitanja današnje nedjelje, u kojima nastojimo prepoznati Božju poruku za svoj život, na prvi mah su u popriličnom neskladu s tim početkom nove godine, jer ta čitanja govore o kraju: i to o onom posvemašnjem kraju ljudske povijesti. Uistinu prorok Izaija ne može biti jasniji kad piše:Dogodit će se na kraju dana:…“ A mi ljudi svoj život ‘mjerimo danima’, koji se onda pretaču u mjesece i godine, pa onda i u stoljeća i tisućljeća… ali ovo posljednje su već vremenska trajanja koja nadilaze našu moć shvaćanja. Da prorok Izaija ipak ne misli o takvom kraju koji će završiti u ništavilu ili kaosu, pokazuje njegov daljnji tekst u kojem on navodi skupljanje mnogih naroda i plemena u Božjemu Domu. U nastavku opisa te budućnosti, koja će nastati svršetkom zadnjeg dana, prorok je i dalje vrlo optimističan s obzirom na situaciju u kojoj će se naći svi ti ljudi skupljeni iz raznih naroda i plemena. To je jasno iz njegovih riječi da će ti ljudimačeve prekovati u plugove, a koplja u srpove‘… i neće se više učit ratovanju. Eto, prošla su tisućljeća od ovakve najave proroka, a ljudi se još uvijek uče ratovanju i za to troše ogromna sredstva, još uvijek ljudi ratuju. Bilo bi ne samo zanimljivo nego valjda i razoračaravajuće kad bi se nekako dalo izračunati koliko je godina u sveukupnoj ljudskoj povijesti bilobez ratameđu ljudima. U tih više tisuća godina, valjda bi se jedva nakupila koja stotina godina bez ratovanja. Dva su valjda temeljna razloga zašto se još nisu obistinile riječi proroka Izaije: prvi je razlog što još nije došao taj kraj danima, a drugi je razlog što u svom životu ljudi ne žive u Gospodnjoj svjetlosti kako nas poziva zadnja rečenica 1. misnog čitanja, tj. po primjeru, pozivu i uputama koje je Bog dao ljudima. Mnogi se ljudi radije ravnaju po ljudskoj mudrosti, koja pak je slabija od Božje ludosti, kako je to Isus i rekao svojim učenicima. I danas se na referendumu, na neki način, sukobljavaju ‘ljudska mudrost’ i ‘Božja ludost’. Bog je stvorio čovjeka da kao muško i žensko stvaraju nove ljude, nove živote, i da im to bude i zadatak, i radost i napor. I tako će ljudi na najbolji mogući način biti Božji suradnici u prenošenju života. Da, roditelji su prenositelji života, a Bog je davalac života. Za prenositelje života Bog je predvidio muškarca i ženu. Drukčije ne ide.

Najjasniju uputu kako da žive na zemlji da bi postigli život u nebu, Bog je ljudima dao po Isusu Kristu, Bogočovjeku koji je po svemu bio jednak ljudima, osim u grijehu. Tog Isusa susrećemo u današnjem odlomku evanđelja kad svojim učenicima govori također o ‘svršetku’ ovoga svijeta: kad Sin Čovječji – tj. On sam – ponovno dođe u svijet. Mi iz iskustva znamo kakva je gungula kad se nešto važno odvija u našoj sredini ili kad netko važan dolazi u posjet. Tada se prostorije ‘izglancaju’ a ljudi ‘zbigecaju’ tako da gotovo ništa nije onako kako se obično život odvija. I onda si možemo misliti: kakva će tek gungula biti kad ponovno dođe Sin Čovječji?! A u odlomku današnjeg evanđelja Isus nam kaže da nikakve gungule neće biti… dapače, sve će se odvijati po običnom, svakodnevnom redu, svatko će raditi svoj posao i ništa neće najavljivati ‘kraj svijeta’.

Svojim slušateljima Isus navodi njima poznate doga-đaje iz vremena starozavjetnog pravednika Noe koji je gradio korablju, i to sigurno kroz više godina, a ljudi oko njega su živjeli svoj život ne obazirući se na Nou. Možemo si čak lako zamisliti kako su se Noini suvremenici čudili, a neki valjda i izrugivali Noi što gradi korablju – brod – a  nema vode da brodom plovi. Kad su saznali da je brod potreban i da ima po čemu ploviti, bilo je kasno i prekasno.

Ipak, potop koji se dogodio nije bio ‘kraj svijeta’, nego početak nove zajednice, početak obnovljenoga čovječanstva. I adventsko vrijeme koje smo započeli i koje ćemo živjeti kao pripravu za Božić poziva nas na obnovu našeg života. Sigurno nema čovjeka, pa niti onog najboljeg, koji ne bi mogao ništa obnoviti, ništa poboljšati u svome životu. Prvi je korak uvidjeti svoje nedostatnosti, krive riječi i pogrešna djeladrugi je korak požaliti, pokajati se za to pogrešno i tako zadobiti oproštenje, i treći je korak s novim nadahnućem i novom snagom opet ostavljati trag dobra. U tome će nam velika pomoć biti tzv.adventska ispovijedpo kojoj će sve ono što nam ne služi na čast, svi naši grijesi riječima, djelima i propustom, biti izbrisani, uništeni u velikoj Božjoj dobroti i ljubavi. Pred Bogom čovjek uvijek može ponovno početi ‘biti bolji’. I onda će nam Božić doista biti blagdan radosti, duševnoga i kućnoga mira.

Kreirano: 6. Prosinac 2013.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856