Vrijedni su ljudi stvorovi – pa i sam Bog je postao Čovjekom

B O Ž I Ć

(A-2022)

Najprije svima: sretan Božić. Božić je za kršćane sigurno najradosniji i najraspjevaniji blagdan. Proslavu započinjemo polnoćkom, misom bdijenja koja pokazuje svu čežnju ljudi da budni dočekaju dolazak Spasitelja. Znamo i sami: kad se nekog važnog dočekuje čovjek i ne može pravo i mirno spavati. Zato kršćani budni dočekuju taj stoljećima najavljivani dolazak Spasitelja.

Taj dolazak se nije zbio u baš svečanim okolnostima: bilo je to u špilji malčice preuređenoj za životinje, ovce i koze, prilagođeno za spavanje kao i za boravak životinja za ružnog vremena. Da nekako ublažimo neprikladnost mjesta Isusovog rođenja mi smo se dosjetili govoriti da se Isus rodio u betlehemskoj ‘štalici’. Pa bila to štala ili štalica, okolnosti su iste.

Istinsko bogatstvo proslave rođenja Isusova vidi se već i po tome da se proslavlja s tri različite sv. mise: polnoćka, jutarnja sv. misa i poldanjica. I svaka sv. misa po misnim čitanjima, a osobito po evanđeljima, naglašava neki vid Božjega dolaska među ljude.

Misa polnoćka nam po misnim čitanjima, i pravoj božićnoj raspjevanosti sudionika polnoćke, treba malko dočarati svu radost i divotu Božjeg ulaska u svijet ljudi. Radovalo se i nebo i zemlja: anđeli su pjevali, pastiri su se radovali. Evanđelje koje se čitalo na misi polnoćki htjelo nam je pojasniti zašto se Isusovo rođenje zbilo u Betlehemu. Tako je navijestio prorok Mihej, a onda je rimski car August, izdajući svoju naredbu o popisu stanovništva, i ne znajući za to proroštvo to proroštvo stvarno ispunio. Evanđelje polnoćke nam nastoji barem donekle dočarati zbivanja u toj svetoj noći. Čuli smo: Marija je rodila Isusa i položila ga u jasle… jer za njih nije bilo mjesta u svratištu. Spasitelj je došao među ljude, a ljudi nemaju mjesta za njega.

Prvu vijest o rođenju Spasitelja primili su pastiri iz okolice Betlehema, koji su pod vedrim nebom čuvali svoja stada. Glasnici radosne vijesti bili su sami nebeski stanovnicianđeli. Na prvu vijest pastiri su se silno prestrašili, a onda umireni od anđela silno se obradovali. Nešto od te radosti i mi možemo doživjeti ovih božićnih dana, već prema tome koliko su naša srca otvorena Božjim nadahnućima. Ako smo samo vanjštinu okitili božićnim lampicama i nakitom, božićna radost će nam zgasnuti i prije negoli se žaruljice zgasnu. Tu se prepoznaje promašaj preuranjenog božićnog kićenja: jer nam se i oči i uši i osjećaji već prije Božića tako ‘potroše’ da nam sam Božić bude već proživljeni i bude onda tek jedan dan u tjednu.

Evanđelje jutarnje sv. mise nadovezuje se na evanđelje polnoćke pa nastavlja opisivati radost pastira zbog stvarnosti koju su doživjeli. Ispričali su Mariji i Josipu svoje iskustvo s anđelima i zašto su u to noćno doba došli posjetiti ih. ‘Marija je u sebi pohranjivala sve te događaje i prebirala ih u svome srcu’ kaže nam ovo evanđelje. I pastiri su se vratili svome poslu, slaveći i hvaleći Boga za sve što su čuli i vidjeli. Sva ta opisana događanja u evanđeljima polnoćke i jutarnje sv. mise možemo si dosta lako predočiti: što je, gdje je i kako je biloveć prema tome kakvom smo maštom od Boga obdareni.

A onda nam dolazi evanđelje mise poldanjice. Već onako ‘na prvo’ djeluje nam nekako svečano i uzvišeno. I podosta zagonetno i na prvo ne baš lako razumljivo. Ne bez razloga. Evanđelja polnoćke i jutarnje sv. mise opisuju vidljiva događanja: to se tada i tamo zbilo, bili su ti i ti sudionici zbivanja, a evanđelje mise poldanjice donosi pred nas duboko razmišljanje i dubinsko shvaćanje tih događaja. Dakako, to ljudsko razmišljanje i shvaćanje poduprto je Božjim nadahnućem. Sam Ivan evanđelist ne bi se mogao tome domisliti i tako napisati.

Evanđelje je započelo riječima: ‘U početku bijaše Riječ, i Riječ bijaše kod Boga, i Riječ bijaše Bog’. Ta ‘Riječ’ pisana je velikim slovom, što se kod slušanja ne može primijetiti, i to nije riječ koju mi ljudi izgovaramo jedni drugi-ma. Kao ono: dobro jutro, dobar dan pa doviđenja laku noć. Imamo i malo jače riječi:volim te’. Već te dvije riječi ‘volim te’ nisu baš onako obične, kao dobar dan i dobro jutro. Te dvije riječi ‘volim te’ nose u sebi jednu posebnost, jednu dublju povezanost onih koji te riječi govore. Nažalost i te dvije riječi budu ponekad iznevjerene i izigrane. Nažalost. A ova ‘Riječ u početku’, kako nam je donosi evanđelje mise poldanjiec,  zapravo je sam Bog Stvoritelj. On sam koji nema početka svojom je riječi pozvao u postojanje sve stvoreno. Ljudi trebaju materijal, vrijeme, alat i trud da bi nešto napravili. Bogu je bilo dovoljno ‘reći’ da sve postane. Sve drugo osim Boga ima svoj početak. Tko se sjeća opisa stvaranja ljudi u Bibliji mogao je zapaziti da se je oko stvaranja čovjeka Bog malčice dulje zadržao: u materiju je udahnuo život. Tako ljudi u sebi nose Božji duh životvorni. I taj duh u čovjeku ne propada, nikada ne umire – vječan je. Mi vjernici jednostavno kažemo da je ljudska duša besmrtna.

Tu se sad ljudska znanost može diviti čudesnosti svega stvorenoga i postupno otkrivati veličajnost svega stvorenoga. Neki znanstvenici pak se svim silama upiru raznim teorijama pokazati i dokazati da je to sve nastalo slučajno – da je jednom od ničega postalo nešto. I danas poneki ljudi od ničega nastoje stvoriti nešto – i onda se pokaže da je to bila prevara.

Temeljni razlog ljudskog odbijanja Boga valjda je u tome da se onda ne mora pred Bogom odgovarati za svoja djela u životu. U tom odbijanju Boga obistinjuje se ono što je napisao evanđelist Ivan:K svojima dođe, i njegovi ga ne primiše. A onima koji ga primiše podade moć da postanu djeca Božja.“ Mi vjernici smo prihvatili Boga. Po sakramentu krštenja postali smo djeca Božja – bilo je to na krštenju i rečeno našim roditeljima i kumovima. A sada naš život pokazuje kakva smo to mi djeca Božja: na ponos i pohvalu ili pak na sramotu i pokudu.

Taj Spasitelj koji je postao Bogočovjekom nam je pokazao da smo vrijedni njegova truda i života. Također nam je objavio da se nakon lutanja u životu uvijek možemo k njemu vratiti. Eto još jednog razloga da nam Božić bude radostan i raspjevani blagdan. Zato kao vjernici možemo i trebamo ovih dana jedni drugima čestitati: sretan Božić!

Kreirano: 25. Prosinac 2022.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856